Taal en leren: Wat als leren niet vanzelfsprekend is (dyslexie, dyscalculie)?

Titel

Wat als leren niet vanzelfsprekend is (dyslexie, dyscalculie)?

Locatie

Op jouw school. 

Doel

Leerkrachten versterken en inzicht geven in problematiek (beleving + theorie + praktijk)

Korte inhoud

Binnen deze module ervaren jullie aan den lijve welke hindernissen leerlingen met leerstoornissen moeten nemen in hun leerproces. We starten met een belevingscircuit. Nadien schetsen we wat een leerstoornis juist inhoudt en welke onderwijsbehoeften deze leerlingen hebben. Jullie krijgen concrete tools mee om in de eigen klaspraktijk te gaan toepassen. Samen bekijken we hoe we dit implementeren op de klasvloer.

Vereiste voorkennis

Geen voorkennis vereist.

Max en min aantal deelnemers

Volledig schoolteam.

Bijzonderheden

  • Traject moet gekoppeld worden aan de noden van aangemelde leerlingen binnen de school
  • Er wordt een verantwoordelijke binnen de school aangesteld om de regie in handen te nemen
  • Data in overleg met de kerngroep