Taal en leren: Wat als begrijpend lezen niet vanzelfsprekend is?

Titel

Wat als begrijpend lezen niet vanzelfsprekend is?

Locatie

Op jouw school.

Doel

Leerkrachten versterken en inzicht geven (theorie + praktijk)

Korte inhoud

Binnen deze module gaan we dieper in op de hoe, wat en waarom van begrijpend lezen. We gaan hierbij aan de slag met de 5 didactische sleutels voor begrijpend lezen. We maken de koppeling tussen de leerplandoelen en een effectieve implementatie van tools op de klasvloer. We kijken ook hoe we vanuit neurowetenschappelijk oogpunt de lijn kunnen doortrekken naar leerstrategieën.

Vereiste voorkennis

Didactiek rond begrijpend lezen op school, inzicht in eigen methodiek

Max en min aantal deelnemers

Volledig schoolteam.

Bijzonderheden

  • Traject moet gekoppeld worden aan de noden van aangemelde leerlingen binnen de school
  • School engageert zich om een volledig traject met volledige schoolteam en de kerngroep en hun eigen miniteam te doorlopen.
  • Samenwerking in elke fase van het project met directie en zorgbeleid om maatwerk te garanderen
  • Er wordt een verantwoordelijke binnen de school aangesteld om de regie in handen te nemen
  • Data in overleg met de kerngroep